Dossier: Griekenland en de financiële crisis

ChristenUnie berichten over de Griekse crisis

Nieuws met label 'Werkgelegenheid'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

ChristenUnie welwillend tegenover sociaal akkoord

Arie Slob Topbanners-9518.jpgwoensdag 17 april 2013 09:55 De ChristenUnie welwillend staat tegenover het sociaal akkoord. Dat zei Arie Slob vanmorgen bij Radio 1: "Want het is heel belangrijk dat werkgevers en werknemers tot overeenstemming komen en gezamenlijk die maatregelen nemen om uit de crisis te komen. We zijn ook heel kritisch naar het kabinet toe die nu belangrijke maatregelen doorschuift naar het najaar, maar tegelijk roept het dat we vertrouwen moeten hebben. Dat werkt natuurlijk niet." Woensdag bespreekt de Tweede Kamer het akkoord. lees verder
Arie Slob

ChristenUnie: zorgen over werkloosheid op Dag van de Leraar

Schoolbord-school-onderwijs-schrijven.-groot2-522x391vrijdag 05 oktober 2012 11:51 De ChristenUnie wil de komende jaren een overbruggingsregeling om docenten voor het onderwijs te behouden. Uit cijfers van het CBS blijkt dat de werkloosheid in het onderwijs fors is gestegen, met name onder jonge leraren. De ChristenUnie heeft Kamervragen gesteld aan minister Van Bijsterveldt. “Het onderwijs dreigt een flink aantal goede docenten kwijt te raken. Nu worden ze tijdelijk op straat gezet, binnen een paar jaar heeft de onderwijssector deze mensen hard nodig vanwege vergrijzing in de sector”, zegt Kamerlid Joël Voordewind. lees verder
Joël Voordewind
Verkiezingen
Werkgelegenheid

PvdA en ChristenUnie kritisch over deeltijd-WW

woensdag 15 juli 2009 17:00 Regeringspartijen PvdA en ChristenUnie zijn kritisch over de bezuinigingen die minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) voor bijvoorbeeld re-integratiemiddelen en loonkostensubsidies wil invoeren om meer geld vrij te maken voor de deeltijd-WW. Tweede Kamerlid Roos Vermeij van de PvdA en haar ChristenUnie-collega Cynthia Ortega zeiden woensdag dat ze in september met Donner in debat willen gaan over de deeltijd-WW. lees verder
Cynthia Ortega
Zorg, Welzijn & Sport

ChristenUnie blij met crisisakkoord (Video)

2008_Arie Slob_RubenTimman_kleinwoensdag 25 maart 2009 21:17 "Waar ik extra blij mee ben is dat we ook een akkoord hebben met de werkgevers en werknemers", reageert Tweede Kamerfractievoorzitter Arie Slob op het dinsdag gepresenteerde crisisakkoord. Na ruim drie weken vergaderen ligt het akkoord er waar heel Nederland op zat te wachten. Het kabinet wil de komende twee jaar zes miljard investeren in de economie, de aow-leeftijd verhogen naar 67 jaar (tenzij de SER met een alternatief komt), de jeugdwerkloosheid aanpakken en de vliegtaks afschaffen. lees verder
Arie Slob
Partij