Dossier: Griekenland en de financiële crisis

ChristenUnie berichten over de Griekse crisis

Nieuws met label 'In de media'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

'Onderhandelingen met het kabinet beginnen nu pas’

Gezinnetjemaandag 07 oktober 2013 11:38 De onderhandelingen over aanpassing van de kabinetsplannen moeten feitelijk nog beginnen, zegt ChristenUnie-leider Arie Slob. Hij is alleen bereid een akkoord te sluiten met het kabinet, als er 'een substantiële verlaging' van de lasten voor werkgevers en gezinnen komt. lees verder

Schouten: ‘Uittreden Griekenland opnieuw bespreken’

Carola Schouten-Topbanners-1.jpgwoensdag 11 september 2013 11:45 De ChristenUnie heeft weinig vertrouwen in een derde schuldpakket voor Griekenland. Tweede Kamerlid Carola Schouten wil dat er een discussie komt of een Griekse uittreding niet een veel beter idee is. "Blijkbaar valt er met de VVD ook te praten over een Griekse uittreding" stelt Schouten na uitspraken van VVD-Europarlementariër en lijsttrekker Hans van Baalen. lees verder
Carola Schouten
In de media

Slob: 'bezuinigingen hebben grote gevolgen voor gezinnen'

Arie Slob Topbanners-9518.jpgdinsdag 10 september 2013 12:26 “Bezuinigingen zullen grote gevolgen hebben voor werkgelegenheid en gezinnen,” lichtte Arie Slob zijn uitspraken toe van afgelopen week over het niet steunen van de zes miljard bezuinigingen die het huidige kabinet voor ogen heeft. Volgens de ChristenUnie is drie miljard het maximum voor dit moment. Luister hier het hele interview op Radio5. lees verder
Audio

ChristenUnie steunt 6 miljard bezuinigen niet

Geld2zaterdag 31 augustus 2013 09:43 De ChristenUnie zal het bezuinigingspakket van 6 miljard euro dat het kabinet op Prinsjesdag presenteert niet steunen. Voor fractievoorzitter Arie Slob is de grens bereikt; 3 miljard euro is wat hem betreft het maximum. Slob zei dat vrijdagavond bij Knevel en Van den Brink in de uitzending. Bekijk het gesprek hier. lees verder

Slob: problemen worden doorgeschoven

europa-brusseldonderdag 30 mei 2013 10:05 Premier Rutte is niet verrast over de aanbevelingen van de Europese Commissie dat Nederland volgend jaar zeker 6 miljard euro moet bezuinigen om het begrotingstekort op 2,8 procent te brengen. Volgens Rutte is "zes miljard niet nieuw". ChristenUnie-voorman Arie Slob vindt dat de premier de problemen doorschuift. lees verder