Dossier: Griekenland en de financiële crisis

ChristenUnie berichten over de Griekse crisis

Nieuws met label 'André Rouvoet'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Rouvoet investeert 80 miljoen in bouw en jeugdzorginstellingen

andré rouvoetdinsdag 01 september 2009 10:27 Bouwvakkers gaan aan de slag met 53 bouwprojecten om de leefomgeving voor kinderen in jeugdzorginstellingen te verbeteren en groener en veiliger te maken. Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) levert hiermee een bijdrage aan het aanpakken van de economische crisis in de bouw. Het gaat om een totaalbudget van 80 miljoen euro. lees verder

Beldag: Leden bellen met Slob en Rouvoet over crisisakkoord

Tweede Kamer Fractie_Ruben Timman_top.jpgdonderdag 02 april 2009 11:29 Mensen die woensdag met de ChristenUniefractie belden, konden zomaar Arie Slob of André Rouvoet aan de lijn krijgen. De ChristenUnie heeft de 'beldag' voor leden georganiseerd, in plaats van een extra bijeenkomst over het crisisakkoord. Erg druk was het woensdag overigens niet, want inclusief de mailtjes die leden stuurden aan de fractie staat de teller op enkele tientallen vragen. lees verder
Arie Slob
In de media

'Crisis vraagt om structuele duurzaamheid, innovatie en een morele agenda'

andre Rouvoet_kleinvrijdag 27 maart 2009 08:36 "We zijn op grenzen gestuit. Het valt niet moeilijk in te zien dat het in de tijd die achter ons ligt teveel draaide om het verhogen van individuele consumptie, winstmaximalisatie op korte termijn en de aandeelhouderswaarde van bedrijven. Dat heeft geleid tot ‘hyperconsumptie'", zei vice-premier André Rouvoet donderdag in het debat over het crisisakkoord. Het verklaart volgens Rouvoet de keuze voor structurele duurzaamheid, innovatie en een morele agenda. lees verder
Crisis

Het goede gevoel van vicepremier Rouvoet

Minister_Rouvoetdonderdag 26 maart 2009 16:13 Het compromis komt uit de koker van de ChristenUnie, zo concludeert links en rechts in politiek Den Haag. Vicepremier en ChristenUnieleider Rouvoet heeft in tweeërlei opzicht een goed gevoel. De PvdA wilde deze kabinetsperiode helemaal niet bezuinigen en het CDA wilde volgend jaar al beginnen de overheidsfinanciën op orde te brengen. De ChristenUnie zat vanaf het begin van de onderhandelingen al op 2011. Dat jaartal is het ook geworden. lees verder
In de media

Rouvoet: geen rekening naar onze kinderen

Formatie_Bos_Balkenende_Rouvoetdonderdag 26 maart 2009 10:32 Vicepremier André Rouvoet onderhandelde de afgelopen weken namens de ChristenUnie over een crisisakkoord. ,,Slikken? De AOW-leeftijd verhogen doen wij ook niet fluitend.'' Dat hij de vliegtaks zou hebben ingeleverd om de 'aanrechtsubsidie' te behouden, dat vindt de ChristenUnie-leider te simpel. lees verder
Wonen & Ruimtelijke ordening