-
Elk kind veilig naar school
Lees meer over "Elk kind veilig naar school"Elke dag vinden er bijna tien verkeersongelukken plaats met kinderen rondom scholen. Twee op de drie ouders ervaren de verkeerssituatie rondom school als onveilig. Het raakt me als ik zulke aantallen hoor. Je wilt als ouder met een gerust hart je kinderen naar school laten gaan. Er moet dus echt snel iets veranderen. Want tien ongelukken per dag zijn er tien teveel.
-
ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag
Lees meer over "ChristenUnie en GroenLinks willen terugkeer autoloze zondag"ChristenUnie en GroenLinks dienen volgende week gezamenlijk een voorstel in voor de terugkeer van autoloze zondag. Vorige maand waren er in Europese steden als Londen, Parijs en Brussel autoloze zondagen. Kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Suzanne Kröger (GL) waren onder de indruk van de beelden.
-
Zo min mogelijk overlast Lelystad Airport
Lees meer over "Zo min mogelijk overlast Lelystad Airport"Veel mensen in Overijssel, Gelderland, Zuidwest-Friesland en Flevoland zijn bezorgd dat ze overlast krijgen zodra Lelystad Airport open gaat. Zoals het nu lijkt komt er meer overlast van laagvliegende vliegtuigen dan nodig is. Bovendien is nog onduidelijk wat dit betekent voor gezondheid en milieu. Het is nodig dat het luchtruim anders wordt ingedeeld boven Oost-Nederland. Dat is al sinds 2009 bekend en het is dan ook onbegrijpelijk dat er in de tussentijd zo getreuzeld is.
-
ChristenUnie wil halvering aantal verkeersslachtoffers in 2027
Lees meer over "ChristenUnie wil halvering aantal verkeersslachtoffers in 2027"De ChristenUnie wil dat het aantal doden en gewonden door het verkeer in 2027 gehalveerd is ten opzichte van 2017. De ChristenUnie wil dat er daartoe binnen een jaar een actieplan veilig verkeer wordt gemaakt, waar vanochtend ook verzekeraars voor pleitten. -
ProRail komt direct onder ministerie
Lees meer over "ProRail komt direct onder ministerie"Zondagmiddag maakte staatssecretaris Dijksma (I&M) bekend dat het kabinet besloten heeft om ProRail als zelfstandig bestuursorgaan onder het ministerie te brengen. De reacties in de media variëren van 'daadkrachtig' tot 'onfatsoenlijk' (Ondernemingsraad ProRail). Feit is dat hier een historische stap wordt genomen: In de 175 jaar Nederlandse spoorgeschiedenis is de infrastructuur nog nooit in overheidshanden geweest.