-
ChristenUnie: “Structurele oplossing nodig voor invalmeesters en -juffen”
Lees meer over "ChristenUnie: “Structurele oplossing nodig voor invalmeesters en -juffen”"De ChristenUnie vindt het terecht dat er een tijdelijke oplossing wordt doorgevoerd om de grootste problemen met invalkrachten in het bijzonder onderwijs tegen te gaan. Op verzoek van ChristenUnie-Kamerlid Carola Schouten is vorige maand een verkenner aangesteld om te voorkomen dat klassen naar huis gestuurd moeten worden. Deze verkenner heeft nu een tijdelijke oplossing gepresenteerd.
-
Keuzevrijheid in heel Nederland
Lees meer over "Keuzevrijheid in heel Nederland"Het aantal leerlingen in Nederland daalt, en vooral in dunbevolkte krimpregio’s is dat goed te merken voor basisscholen. Er komen grote uitdagingen af op deze scholen. Daarom is het belangrijk dat de kleinescholentoeslag overeind is gebleven dankzij een motie van de ChristenUnie in 2014. En daarom trekt de ChristenUnie in het Verkiezingsprogramma extra geld uit om onderwijs in krimpregio’s op peil te houden.
-
Bijzonder onderwijs: Q&A voor jonge liberalen
Lees meer over "Bijzonder onderwijs: Q&A voor jonge liberalen"'Post-truth' is in Groot-Brittannië verkozen tot het woord van 2016. Als in 'post-truth politics'. Dat betekent niet dat je liegt, maar wel dat je zegt wat je achterban wil dat waar is. Dus dat je de opvattingen van je achterban bevestigt, omdat ze dat graag willen horen. Zoals mensen op YouTube ook het liefst kijken naar filmpjes over samenzweringstheorieën waar ze al in geloven.
-
Tweede symposium van ‘Kerels voor de Klas’ - Start van iets moois in Amersfoort?
Lees meer over "Tweede symposium van ‘Kerels voor de Klas’ - Start van iets moois in Amersfoort?"Afgelopen week vond het tweede symposium van ‘kerels voor de klas’ plaats. Op de HU kwamen ongeveer 50 mannen en één vrouw bij elkaar om te luisteren naar de presentatie van de initiatiefnota ‘kerels voor de klas’. In een ontspannen sfeer werd iedereen welkom geheten, waarbij bleek dat de helft er 10 juni ook bij was. Nieuwkomers bij deze bijeenkomst kwamen uit Gouda, Veghel en een grote groep leerkrachten uit Groningen.
-
Trots op mijn vak
Lees meer over "Trots op mijn vak"Al enige maanden heb ik dankzij de actie 'Kerels voor de Klas' (PDF) contact met de diverse Meester-initiatieven in het land: Veel Meer Meester, Mannen Op de PABO, OverMeestert, enzovoort. Er is een actieve beweging van onderop gestart, die op scholen en via sociale media van zich laat horen. De hashtag #trotsopmijnvak wordt daarbij op Twitter veel gebruikt. Waarom is het nou zo belangrijk dat je trots op je vak bent?
-
Vier 100 jaar vrijheid van onderwijs #mijnschoolisbijzonder
Lees meer over "Vier 100 jaar vrijheid van onderwijs #mijnschoolisbijzonder"Volgend jaar is een bijzonder jaar! Na een schoolstrijd die al voortduurde sinds de Franse revolutie werden in 1917 het openbaar en het bijzonder onderwijs gelijkgeschakeld.
-
Noodklok over technisch vmbo: ChristenUnie wil nieuwe waardering vmbo, techniek en vakmanschap
Lees meer over "Noodklok over technisch vmbo: ChristenUnie wil nieuwe waardering vmbo, techniek en vakmanschap"Vanochtend luidt ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins samen met VNO-NCW en MKB-Nederland in de Volkskrant de noodklok over de positie van het technisch vmbo-onderwijs. De ChristenUnie wil dat er een ‘nieuwe waardering van het technisch beroepsonderwijs’ komt en vindt dat de overheid daaraan mee moet betalen. Bruins komt vandaag met een actieplan om ‘de gouden handen van Nederland’ meer kans te geven, waarbij er speciale aandacht is voor techniek en specialistisch vakmanschap.
-
Waarom ChristenUnie vóór het instemmingsrecht voor ouders stemde op het handelingsdeel van het ontwikkelingsperspectief
Lees meer over "Waarom ChristenUnie vóór het instemmingsrecht voor ouders stemde op het handelingsdeel van het ontwikkelingsperspectief"Als een kind extra aandacht en hulp nodig heeft op school, wordt in het kader van passend onderwijs het ontwikkelingsperspectief vastgesteld: Wat is het einddoel van die extra aandacht en hulp? Dat einddoel wordt door de school vastgesteld na zogeheten 'op overeenstemming gericht overleg' (OOGO) met de ouders. Vervolgens wordt vastgesteld wat er door de school precies aan extra aandacht en hulp zal worden geboden om het kind tot dat einddoel te brengen. Wát de school precies gaat doen, dat heet het 'handelingsdeel' van het ontwikkelingsperspectief.
-
Waarom de ChristenUnie tegen het Lerarenregister stemde
Lees meer over "Waarom de ChristenUnie tegen het Lerarenregister stemde"Afgelopen dinsdag stemde onze fractie in de Tweede Kamer tegen het wetsvoorstel Lerarenregister van Sander Dekker.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina