Klachten en vertrouwenskwesties
Wat kunt u doen als u een klacht heeft over de ChristenUnie of over één van haar vertegenwoordigers? Dat hangt af van de aard van de klacht.
- Heeft u onvrede over politieke standpunten en politiek handelen. Hiervoor kunt u zich richten tot de desbetreffende fractie (gemeente, waterschap, provincie, landelijk of Europees).
Meer lezen - Integriteit- en vertrouwenskwesties. Maakt u in uw functie voor de ChristenUnie of in een bijeenkomst van de partij een situatie mee waarin u een misstand of integriteitskwestie vermoedt? Dan kunt u het volgende doen:
- Wanneer u zich veilig en zeker genoeg voelt kunt u rechtstreeks een melding doen bij het bevoegde bestuur. Een melding moet aan een aantal voorwaarden voldoen om in behandeling genomen te kunnen worden. De klachtenregeling regelt de omgang met meldingen.
- Mocht u de behoefte hebben dit eerst met een onafhankelijk vertrouwenspersoon te bespreken, dan kunt u zich wenden tot de onafhankelijke vertrouwenspersonen om uw signaal te bespreken. - Heeft u een klacht over het handelen van een ChristenUnie-medewerker of bestuurslid die niet valt onder integriteits- of vertrouwenskwesties? Bijvoorbeeld over betalingen, privacy, of wachttijden dan kunt u zich richten tot het klachtenloket.
Klik hier voor de contactgegevens - Klachten over kandidaatstelling voor verkiezingen. Voor iedere kandidaatstellingsprocedure wordt een speciaal loket bekend gemaakt voor het indienen van klachten.
Meer lezen - Beroepsmogelijkheid. Er is een geschillencommissie waar beroep aangetekend kan worden tegen besluiten van het bevoegd gezag of tegen een bepaalde uitleg van reglementen. De geschillenregeling regelt het werk van de geschillencommissie.
Meer lezen