Projectondersteuner

De ChristenUnie wil een politieke partij zijn die de samenleving in beweging brengt. Op diverse niveaus mobiliseren we mensen en maatschappelijke organisaties om samen na te denken over de toekomst. Het is onze ambitie om de christelijke waarden te vertalen in normen voor de overheid en de samenleving.
Om die te realiseren streeft de ChristenUnie naar een krachtiger vertegenwoordiging op elk politiek niveau. We willen onze achterban van leden en kiezers verbreden en een partij zijn waar christenen zich thuis voelen.

Om nog beter in staat te zijn om de hierboven genoemde doelstellingen te realiseren zijn wij op zoek naar een

Projectondersteuner met organisatietalent

Met jouw organisatietalent ga je aan de slag als projectondersteuner op het partijbureau van de ChristenUnie. Je ondersteunt bij de planning en uitvoering van onze netwerkbijeenkomsten, ledenbijeenkomsten, partijcongressen, evenementen, campagnes, etc. Daarnaast ondersteun je onze Bestuurdersvereniging bij diverse werkzaamheden en liggen een aantal administratieve taken op jouw bordje. Je ondersteunt, plant en organiseert waar nodig. Je hebt je eigen takenpakket dat je zelfstandig uitvoert.

Wie zijn wij?

Wij zijn het partijbureau van de ChristenUnie en verzorgen de ledenadministratie, cursussen en trainingen voor leden en (potentiële) bestuurders. Wij adviseren en faciliteren onze lokale afdelingen, provincies én bestuurders (door de Bestuurdersvereniging). Wij scouten politieke talenten en begeleiden ze in hun ontwikkeling, ondersteunen en faciliteren het landelijk bestuur en staan open voor alle vragen van leden en niet-leden uit het land. Wij organiseren congressen, (leden)bijeenkomsten en evenementen, communiceren met onze achterban en maken zo de ChristenUnie on- en offline zichtbaar. Wij zijn hét campagnebureau van de ChristenUnie en verzorgen en ondersteunen vanuit Amersfoort de verkiezingscampagnes. Op onze locatie zijn ook het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie én PerspectieF, de politieke jongerenorganisatie van de ChristenUnie, gevestigd. Ook voor hen verzorgen wij ondersteunende diensten en kan jouw inzet nodig zijn.

Wat ga jij doen?

• Je ondersteunt bij werkzaamheden en projecten binnen het partijbureau
  • Je ondersteunt, regelt en organiseert wat nodig is bij verkiezingscampagnes
  • Je faciliteert en regelt, samen met collega’s, diverse evenementen
  • Je ondersteunt de collega's van de Bestuurdersvereniging
  • Je plant en faciliteert onze netwerkbijeenkomsten
  • Je plant en ondersteunt bij (online) ledenbijeenkomsten
  • Je voert zo’n dag in de week diverse administratieve taken uit w.o. het mailboxbeheer

Wij vragen dat

• Je gelooft in de missie van de ChristenUnie en je lid bent (of dat wordt)
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 1-3 jaar aantoonbare werkervaring hebt waar je je organisatietalent op en top hebt kunnen ontwikkelen of je kunt je ervaring vanuit stages aantonen
  • Je een hands-on mentaliteit hebt en het maken van een draaiboek routine voor je is
  • Je affiniteit hebt met (christelijk sociale) politiek
  • Je goed om kan gaan met de ad hoc vragen die er altijd zijn
  • Je ondanks de dynamiek goed overzicht houdt van je werkzaamheden en daarin structuur aanbrengt
  • Je verantwoordelijkheidsgevoel hebt en oog voor detail
  • Je stressbestendig bent, goed kunt plannen en een dienstverlenende instelling hebt
  • Je zelfstandig bent en initiatief neemt
  • Je geen 9-5 mentaliteit hebt en je het geen probleem vindt om zo nu en dan ’s avonds of op zaterdag te werken
  • Je een afgeronde relevante opleiding op MBO/HBO meeneemt, je digitale vaardigheden up-to-date zijn, waardoor het werken met een CRM én MS 365 je goed afgaat
  • Je bekend staat om je effectieve communicatie met een glimlach

Wij bieden je

• Een inspirerende, dynamische werkomgeving met leuke collega’s
  • Een veelzijdige, zelfstandige functie met veel flexibiliteit en ruimte om je te ontwikkelen
  • Een jaarcontract voor 36 uur per week (=fulltime), met zicht op een vast dienstverband
  • Een bij de functie en jouw kennis en vaardigheden passende beloning in schaal 7 (BBRA)
  • Reiskosten-, thuiswerk- en telefoonvergoeding en een laptop

Heb je interesse?

Ben jij enthousiast geworden door deze vacature en wil jij je organisatietalent inzetten voor de ChristenUnie? Stuur dan uiterlijk 18 juni je motivatie en CV op naar sollicitatie@christenunie.nl. Je kunt je sollicitatie richten aan Jacqueline Vandermeer. Wil je eerst nog wat meer informatie? Neem dan contact met haar op via jacquelinevandermeer@christenunie.nl. De eerste gespreksronde is gepland op maandag 24 juni en de tweede ronde op donderdag 27 juni.